A.F.C. Bournemouth VS Tottenham Hotspur

Turnering: Premier League
Når: 29. oktober 2022 kl 16:00
Stadion: Vitality Stadiun
Dommer: ?
TV: Viasport Premier League 1, Viaplay

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Emerson Romero Dier Davies Sessegnon
Bentancur Højbjerg
Lucas Kane Son

Innbyttere: Forster, Sanchez, Gil, Skipp, Perisic, Lenglet, Doherty,
Skadet: Richarlison, Kulusevski
Suspendert:

Motspiller å se opp for: Solanke?
Forventet resultat: 2-0 (Kane x 2)

Slår vi tilbake?

Denne avstemningen er avsluttet.

Satser på at trenden snur i helga, til tross for skuffelsen, var det bedring å spore mot Sporting. Håper å se besluttsomhet og mange avslutninger på mål i denne!

Enig i laget til trådstarter, evt samme som startet mot Sporting.

Begynner vel å nærme oss "must win" dersom vi har planer om å spille i europa neste år. Chelsea, ManU og Liverpool har startet oppvåkningen mens vi er på vei inn i høstdepresjon.
Gutta kan jo spille fotball, bare synd de gjør det så lite.

Vi spilte helt forferdelig fotball i 1.omg mot Sporting. Så ble vi på mange måter litt reddet av at Sporting hadde noe og forsvare i 2.omg samtidig som kvalitetsforskjellen på spillerne i utgangspunket er enorm. Til tross for at Sporting ble veldig lave utover kampen evnet vi knapt å skape sjanser. Et cornermål reddet oss fra den ultimate fiaskoen, så har ingen store forhåpninger til lørdagens kamp. Regner med det blir en lav femmer bak og sporadiske angrep som gjør at kampen avgjøres av tilfeldigheter.

Taper vi denne og Marseille så er nok hele Conte-prosjektet på meget tynn is.

Cuti Samtidig vil en 0-1-seier i denne og en 0-0 mot Marseille føre til en trygg plass i topp4 og videre i CL. Tipper det strengt tatt matcher målene for perioden før tulle-VM ganske bra resultatsmessig. Ser vi på reslutater og forutsetninger er denne sesongen en ganske stor suksess - 2 av våre 3 beste spillere har vært veldig dårlige, vi har 2 av 4 angripere skadet og en spillestil som ikke sitter i det hele tatt; likevel kommer vi sannsynligvis til å ende godt på målene våre.

Litt usikker på hvem du mener av nøkkelspillerne våre i tillegg til Som som ikke har levert i det hele tatt?

At verken spillere eller spillestil fungerer er mitt argument for at dette KAN bli begynnelsen på slutten. Man kan av og til få gode resultater ut av dårlige prestasjoner. Men over tid vil alltid prestasjonen bestemme utfallet. Og der er vi i fritt fall om dagen.

Og selv om jeg virkelig hater at Spurs taper, så er jeg sånn bygd opp at jeg liker rettferdighet. Og sånn vi spiller fotball under Conte synes jeg ikke fortjener noe heder og ære.

Nå er jeg enig at ting plutselig kan gå i «dass». Får man elleve spillere med like høye skuldre som Emerson så går det ikke lengre. Men synes ikke man skal bli for dramatiske her. Selv ekstremt velsmurte maskineri som Bodø Glimt har perioder hvor det stanger. Conte er vel ikke engang 12 mnder inn (nærmer seg vel)? Selvsagt ville vi få tunge perioder. Og på dette nivået er det ikke mye om skal til før det ser ganske tragisk ut. Liverpool og Leicester gode eksempler. Lag som var mye mer «satt» enn oss som plutselig ser veldig dårlige ut.

Nå virker det som noen tror at vi ikke har spillere til å heve oss fra de prestasjonene vi for tiden leverer. Selvsagt har vi det. Denne troppen med flyt kan kjempe om andreplassen. Ingen grunn til at det Arsenal som «kollapset» i fjor skal være så mye bedre enn oss. Det handler om flyt og småting. Kan det fikses på? Selvsagt, men det er heller ikke slik at det garantert blir riktig.

Jeg ser fortsatt ikke at laget har gitt opp (som det opplagt hadde på slutten med Pochettino). Så så lenge det ikke skjer er jeg optimist på at det kan snu (selv om jeg har store spørsmålstegn ved Conte også - som listet opp i Conte-tråden).

Taper vi denne og CL-ryker blir presset enormt. Selv U her kan bli et problem med tanke på eksternt press. Hvordan spillerne og klubben håndterer det med en mitt ustabil Conte…. Jeg tror det går fint, men da kan alt skje.

En kamp vi må vinne dette her.Vi nede for tiden, men vi må snu det.Kan ikke sitte å synes synd på oss selv.Det som er farlig nå er at spillere begynner å merke kjøret og Conte må gi dem pause.

Bournemouth er ikke imponerende hjemme, de har scoret nesten minst av alle PL lagene på hjemmebane (4), kun slått av Wolves.Dette er fult mulig å slå dette laget.
      Vi må være aggresive fra start og utnytte de sjansene og overgangene vi får.Vi kan ikke stoppe opp når sjansen byr seg, holde ball tempoet opp.Skal vi ta 3 poeng så krever det innsats fra alle.

Vil ha dette laget:
      Lloris
      Dier-Lenglet-Davies
      Doherty-Bentacur-Bissouma-Sessegnon
      Gill-Kane-Son

Vil ha med Gill fra start.Trenger mer muskler sier noen, men jeg biter ikke helt på den.Trenger ikke å se ut som Højbjerg, Haaland, Kane osv.
      D.Silva, Ødegaard, Modric, Lennon, Martinelli osv de greier/greide seg helt fint.Ja hadde ikke vært feil litt mer muskler på Gill, men det kommer nok.God spiller som har bra tempo i kroppen og som vi har sett mye energi.
      Bentacur fra start, litt gambling mtp har spilt mange kamper og må begynne å merke kjøret han også.Det kommer en utrolig viktig kamp på tirsdag.Men vi må han eller Højbjerg fra start.
      Romero merke kjøret sier Conte.Setter Dier på hans posisjon og Lenglet i midten.Mulig litt gambling.Sanchez er et alternativ, men er usikker på han.Hvor mange minutter har han denne sesongen?
      Højbjerg på benken pga han var nylig ute av samme grunn som Romero.Kan komme innpå i andre omgang om det skulle være nødvendig.

Cuti Regner Kane, Son og Lloris som våre 3 beste spillere; Son har vært grusom og Lloris har vært ganske svak.

Vi skal vistnok spare spillere i dag for å ha første 11ern klare til Marseille

cjmozart

Jøss. Noe nytt Conte har funnet på. Rullere litt for å ha god energi over tid?

Tviler sterkt på at Conte roterer mer enn strengt nødvendig pga. skader. Romero sliter vel fysisk. Ellers blir det mye av det samme tenker jeg. Ikke sånn at spillere som Spence plutselig får sjansen.

Noe rullering ble det jo, men ingen unge og lovende i god Tottenham (Conte) ånd. Er du ung nok er du dårlig nok.

Spence og Gil er nok dessverre for kreative for Conte.

Skipp fra start om ikke annet.
        Lloris
        Sanchez-Lenglet-Davies
        Emerson-Skipp-Bissouma-PEH-Sess
        Son-Kane

Bare vi slipper å se Bissouma på krabbegir igjen og Skipp som akkurat er litt for sein og liten inn i alle situasjoner så kan vi kanskje vinne midtbanen. Er jo tross alt meget svak motstand i dag.

Det er lenge siden jeg har sett en kamp hvor vi storspiller i to omganger. Tviler sterkt på at det skjer i dag også. Og den forsvarslinja, gud bedre!😬

Ha ha, vi blir tatt på vår egen medisin