Tottenham Hotspur VS Newcastle

Turnering: Premier League
Når: 23. oktober 2022 kl 17:30
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Jarred Gillett
TV: Viasport Premier League, Viaplay

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Emerson Romero Dier Davies Sessegnon
Bentancur Bissouma Højbjerg
Kane Son

Innbyttere: Forster, Sanchez, Gil, Skipp, Perisic, Lenglet, Moura, Doherty, Kulusevski(?)
Skadet: Richarlison, Tanganga, Kulusevski(?)
Suspendert:

Motspiller å se opp for: Kieran Trippier
Forventet resultat: 2-2 (Kane, Son)

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Må bare krysse fingrene for at Deki er tilbake til denne... regner forøvrig med at Emerson glir rett tilbake inn i startoppstillingen.

Dessverre gir Emerson mening. Doherty kan ikke plutselig spille alt etter å ha vært ute. Blir nok Emerson og Sessegnon tipper jeg. Selv om jeg ikke trodde Perisic skulle spille mot United heller.

Hvis Kulusevski skal inn må vi jo bort fra 3-5-2 - som skulle løse alle våre problemer 😉

Tviler på at Kulusevski plutselig starter, men å ha han på benken hadde vært veldig gunstig.

Litt redd det kan bikke i negativ forstand for hele prosjektet her. Newcastle er et lag vi forventer å slå på hjemmebane, men et veldig bra lag. Begynner man å rote bort poeng i sånne kamper, er det fort gjort at troa forsvinner.

Krysser fingra for at jeg tar feil, og at vi slår kraftig tilbake.

Hvis med forventer du mener at vi bør vinne flere enn vi taper - så er jeg enig. Hvis man med "forventer" mener dette er en kamp vi skal vinne 4 av 5 ganger eller noe slikt så skjer ikke det.

Newcastle opplagt i bedre form enn oss. Begynner å bli en stund siden nå, men slik de spilte mot City har vi ikke vært i nærheten av på årevis. Møter vi det Newcastle-laget på søndag så taper vi.

Jeg tror det blir jevnt. Forventer at vi hever oss vs. slik vi spilte mot United, men ikke nok til at vi skal dominere mot Newcastle. Da blir det litt tilfeldig hvem som vinner. Kan kanskje håpe på at siste 30 ved Kulusevski skal gi oss 1-2 målsjanser som fører til at vi vinner 1-0 eller 2-1.

Hva gjelder "prosjektet" så er vi er på ingen måte like langt nede som Arsenal var under Arteta. Det snudde (ser det ut til). Liverpool har tapt seg mer enn oss osv. Samtidig enig i at det føles ut som vi går litt på kanten av stupet - så skjønner jo hvor det kommer i fra. Tror bare at den følelsen er litt mer "dramatisk" blant oss fans enn blant de i klubben - spesielt når det kommer til enkeltkamper. Jeg har på ingen måter den følelsen av negativitet i klubben nå vs. slutten til Pochettino. Så vil den selvsagt komme fort nok hvis resultatene forsvinner og man spiller så dårlig som vi ofte gjør.

Virker som Sporting kanskje har mistet litt form, men skulle vi tape denne - for så ikke å slå Sporting - da har vi plutselig et voldsomt trykk på oss mot Bournemouth. Men så lenge Conte er motivert (hvis han ikke er det så like greit at han forsvinner uansett). Tror jeg vi kommer oss igjennom det også.

Enig at denne kampen er tøff. Shitcastle er ikke hva de har vært de siste årene dessverre. Vi greide vel det kunststykke å tape for de to ganger den sesongen de rykka ned uansett. Vi rullerer knapt på de beste spillerne så våre har fort 5 kamper mer under beltet de siste 6 ukene enn hva helgas motstander har. Vi så ekstremt "tømt" ut på onsdag og lite taler vel for at den kampen fylte spillerne med ny energi.

Enig med andre her inne, dette blir ikke noe lett kamp.Newcastle er blitt bedre etter nye eiere har kommet inn.De spiller mye bedre fotball og er et lag som faktisk kan kjempe om CL plass.Kun et tap denne sesongen.

Vi må heve oss etter United kampen enketl og greit.Mange spillere som må opp mange hakk.
Null tap på oss på hjemmebane med 15-4 i målforskjell, det sterke tall.Håper Kulusevski er tilbake, ihvertfall på benken.Så er vel spørsmålet hvilken formasjon vi skal starte med, jeg går for 3-4-3.

Tror Conte starter slik:
Lloris
Romero-Dier-Lenglet
Royal-Bentacur-Højbjerg-Sessegnon
Gill-Kane-Son

Rimelig sikker på at det blir 3-5-2 i morgen siden Richy og Deki er ute. Lucas er ikke fit til å spille en hel kamp og jeg tviler sterkt på at Conte er trygg nog på Gil til å la han starte. Han er muligens en mann for fremtiden men med hans fysikk pr nå ser det litt ut som en G15-spiller som kjemper mot voksne menn.

Kampen på onsdag var ille. Nesten så man mister litt troa når vi er så milevis unna nivået mot god motstand. Højbjerg har vært et beist i mange kamper og Bentancur også delvis bra, likevel føler jeg vi har «tapt» midtbanen i de fleste kampene. Og når vi har de store problemene på (spesielt høyre) vingback klarer vi sjelden å dominere kampene. Perisic var en av få som kom ok fra det sist så jeg tror han starter.

Har litt tvil bakover også med en Romero som mister hodet og tidvis ikke er til å kjenne igjen. Skjønte ikke at Dier ble byttet ut sist og ikke Romero som var forferdelig.

Mitt lag:
Lloris
Sanchez Dier Lenglet
Royal Højbjerg Skipp Bentancur Perisic
Kane Son

Så får vi ev. legge om til 3-4-3 med Lucas eller Gil siste 20-30 ved behov. Og Romero, Davies, Doherty og Bissouma kan få mulighet til å motbevise at det var riktig å vrake dem. Har ikke så stor tro på seier i morgen men ville elsket å ta feil her!

Dier ble nok byttet ut fordi det virker som han sliter med noe fysisk.

For meg er det ikke så farlig hvilken formasjon. Alt for mye er gjort ut av at 3-4–3 er dårlig og 3-5-2 er bra.

Personlig ser jeg gjerne Gil starte med oss i 3-4-3. Han gir oss i det minste ny intensitet der fremme. Tviler selvsagt på at det skjer.

Blir interessant å se hva slags reaksjon vi får. Om vi går tilbake til det litt positive sporet vi var på - eller om det blir nok en «storkamp» hvor vi ikke henger med. Føles litt 50/50.

Sjelden jeg spiller mot oss, men 3.80 i odds på Newcastle med tanke på det laget vi stiller er meget spillbart.

Hverken Romero eller Højbjerg med i troppen?

Jeg var såpass negativ etter Utd at jeg får prøve å være litt positiv; spennende lag!

Lurer dog på hvorfor Davies ikke starter, ikke at Lenglet har vært grusom, men spenstig å bytte 2 av 3 stoppere.
Liker at Skipp får en start, og at Højbjerg får litt hvile, tror det trengs for begge.

Krysser fingrene for tre poeng og en opptur!

Højbjerg så ikke frisk ut mot United. Romero har sett feit og ute av det stort sett hele sesongen så langt. Antar de sliter med ting. Greit nok.

Ting fungerte dårlig sist, og Conte gjør endringer. Jeg synes det er bra. Hverken Romero eller Davies har vært god nok til å eie plassene foran Sanchez og Lenglet, så helt greit å bytte litt.

Romero og Højbjerg ikke en gang på benk. Må jo være skader eller sykdom da tenker jeg. Højbjerg kan uansett ikke fortsette å spille alt og Romero har tidvis sett helt ødelagt ut.

Blir uansett en vanskelig kamp, men jeg støtter laguttak. Fint hvis de som mener å ha en bedre løsning står frem nå FØR kampen ;-)

For all del. Det er grunn til å forsøke endringer, men virker veldig drastisk at de to ikke er på benk all den tid de ikke har vært rapportert syke eller skada. Det jeg har fått med meg må jeg selvfølgelig legge til.

Tror jeg kan si med 99.999999999% sikkerhet at Højbjerg og Romero er ute pga at de er syke/skadde - ikke fordi de er vraket.

Vinner vi i dag så er vi likt med City.
5 poeng foran Chelsea og 6 poeng foran United.Viktig å utnytte det.