Tottenham Hotspur VS Everton

Turnering: Premier League
Når: 15. oktober 2022 kl 18:30
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Chris Kavanagh
TV: Viasport Premier League, Viaplay

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Doherty Romero Dier Lenglet Sessegnon
Bentancur Højbjerg
Richarlison Kane Son

Innbyttere: Forster, Sanchez, Bissouma, Gil, Skipp, Moura, Perisic
Skadet: Davies(?), Kulusevski(??), Tanganga(?)
Suspendert: Emerson Royal

Motspiller å se opp for: Iwobi
Forventet resultat: 2-1 (Kane, Son)

Hvordan går kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

En kamp vi bør og skal vinne. Hadde vært fint om vi vant komfortabelt, men kjenner jeg oss selv rett så roter vi nok en del denne kampen også...

Mener jeg også så noe om at dersom vi vinner denne så blir det vår beste start på sesongen etter 10 runder i PL.

Knut Hadde vært fint om vi vant komfortabelt, men kjenner jeg oss selv rett så roter vi nok en del denne kampen også...

Her tar du nok feil 😉 Jeg har en veldig god følelse her. Vi valser over Everton her hjemme 💥

Dette burde være en 4-0 seier til oss. Et lag vi skal kjøre komplett over. Men kjenner jeg laget vårt rett klarer de å skape spenning likevel.

Everton ligger på 12. plass. Spilte ganske nylig U mot Liverpool. Slått West Ham. Tviler på vals, men blir fort litt tango.

Everton har perfekte 6 dager fra siste kamp. Vi husker selv forskjellen på vårt lag når vi spilte med 6-7 dagers mellomrom kontra 3-4.

Vi vil sikkert vinne klart i en del av kampene som gjenstår. Jeg skal ikke garantere at det ikke kan bli i denne, men mye mer sannsynlig at dette blir jevnt. Håper og tror at vi kan bygge på det som skjedde mellom 0-1 og det røde kortet mot Frankfurt. Da vinner vi normalt hjemme mot Everton. Men i god argentinsk og ikke østerriksk stil.

Håper på 3-5-2.. Kanskje starte med Kane og Richarlison på topp og sette inn Son i andre som mit Leicester?

Banens gigant fra CL denne uka håper jeg er førstemann på laget 🙂

Højbjerg spiller jo i 3-5-2 😉

Antar det blir 3-4-3 igjen, men forhåpentligvis med Kulusevski på benken. Lucas er opplagt ikke fysisk klar og Gil kommer nok ikke til å få mange minutter uansett (selv om han var veldig frisk mot Frankfurt og ga oss akkurat det man håper mot slitne bein).

Hehe.. Son var rimelig klink BB. To mål og fikk på motstanderen ett rødt (burde vært to).

Richy bør uansett «hviles» spør du meg. Har ikke vært god nok for oss. Passer nok bedre inn som backup til Kane og Son.

Hjemme mot Everton synes jeg da 3-4-3 med Gil er en god ide. Så kommer Conte aldri til å gjøre det.

3-5-2 med Perisic og Doherty er det jeg forventer fra start. Fin måte å få Skipp eller Bissouma med fra start. Forhåpentligvis kan Perisic og Doherty skape mer enn det Sessegnon og Emerson gjør. Så får Sessegnon som er bedre defensivt spille mot United.

Må Dier eller Romero ut er det nok enda sikrere at Conte går 3-5-2 for å ikke få for mange bytter som gjør oss åpne. Med to «nye» backer kan det bli vel mye med Gil og en ny stopper.

Så håper jeg Kulusevski er frisk nok til å kunne gi oss ett mål siste 30.

Ikke fornøyd med noe annet enn 3 poeng idag. Everton har ikke på noen måte imponert meg og synes ikke Lampard har en form på laget som overbeviser meg.

Tror ikke dette blir så lett kamp.Synes Everton har forbedret seg.
    Kun sluppet inn 9 mål, det samme som City.Et tap på de syv siste kamper.De scorer ikke mye, kun åtte mål.Ikke bra for dem at Gordon er ute mot oss.Hvis jeg husker rikitg så gav de oss mye rom sist vi møttes, vi vant 5-0.Tror ikke de samme skjer i kveld.

Nå det er sagt så skal vi ta 3 poeng i kveld.Tror vi kommer til ha mye ball, Everton kommer nok til ligge bakpå og prøve å holde oss i sjakk.
    Her må vi være tålmodige, ta vare på de sjansene vi får.Jeg tror på høyt tempo og mye bevegelse mot lag som ligger bakpå.Holde tempet oppe, gå angrep hver gang vi har ballen, ikke gi dem hvile.
    En fan av 3-5-2, men tror 3-4-3 kan være et godt valg i dag.
    Lloris
    Romero-Dier-Davies
    Doherty-Bentacur-Højbjerg-Perisic
    Gill-Kane-Son

Dessverre spiller vi aldri med spesielt høyt tempo mot lag som Everton. Vanligvis blir dette ei frustrende forestilling slik sett. Hvor Conte ønsker at Everton skal ha 0-1 sjanser og at vi skårer på en av de 3-4 vi burde få.

Vi vil også ha mindre energi enn Everton som ofte gjør at startene av kampene blir litt låste. Everton jobber hardt, mens vi sliter med å spille de ut. På slutten av første når de har mistet litt futt kan det bli åpninger. Og typisk fra rundt 60 til 75 når folk er slitne, men ikke helt pumpa. Siste 15-30 kan folk som Kulusevski bli helt avgjørende.

Ikke at kamper er 100% forutsigbare selvsagt. Tidlige mål forandrer ting. Men er stort flertall av kamper under de omstendigheten vi nå ser vil gå slik uten tidlige mål den ene eller andre veien.

Gordon ute er en stor fordel. Han er den som kan ta av litt press osv gjennom å føre litt ball.

Ingen bombe det laget. Dårlig planlagt fly så satser på 0-0 i første og 4-0 i andre 😁

Ganske standard oppstilling. Kjipt at Kulusewski er ute. Han har en dimensjon i spillet som ofte kommer hendig. Kanskje Gil kan fylle den rollen?

Antar det er større sjanse for at Emerson kommer på i forkledning og Perisic flyttet frem som ving før Gil blir å se.

Dette kan fort bli en slitekamp. Men man håper selvfølgelig at spillet skal sitte, og vi setter sjansene våre. For her blir det sjanser.