Lite bekymret, tror han og Conte kommer til å skrive nye kontrakter om vi viser fremgang og er med og kjemper om titler. Faller vi sammen er jeg redd begge glipper....

Gir veldig mening for Kane å være kald her. Selv om han ryker korsbåndet så vil han få ny kontrakt hos oss.

Skulle ting ikke gå som forventet her så antar jeg han vil dra neste sommer. Tviler BM og med City dekt opp vet jeg ikke hvor det blir. Skulle United rote seg inn i topp 4 på vår bekostning så kan det fort bli løsningen.

Går Kane til et annet sted for å vinne Bundesliga? Tviler. RM og City er vel de to store stedene og det er høyst tvilsomt om noen av de er åpne for Kane neste sommer.

Fortsetter vi i samme stil og er innenfor rekkevidde til noe (og da innenfor topp 4) så er jeg rimelig sikker på at han blir.

Kan ikke skjønne annet enn at Kane ser an situasjonen til minimum sommeren, for da vil man ha et klarere bilde av hvor prosjekt Conte er på vei. Tror ikke han nøler et sekund med å dra hvis toget skulle spore av.

Tviler dog på Bayern. Kane skal ha rekorden til Shearer, og blir nok i England. Med mindre Real Madrid kommer på banen da, det er den eneste muligheten jeg kan se meg for at han drar utenlands.

Jeg blir ikke helt sjokkert om City går for Kane igjen til sommeren. Å pare Kane med Haaland må være enhver managers våte drøm, og selv en dogmatisk fyr som Pep hadde nok slitt med å ikke falle for den fristelsen.

Ellers vil jeg egentlig ikke avfeie noen andre topp 6-lag enn Arsenal hvis det koker helt ned til at Kane nekter å skrive under noe. Selv ikke Chelsea kan utelukkes helt.

Tror Guardiola har «lært» av Ibrahimović. Kane passer ikke den slags fotball. Og definitivt ikke sammen med Haaland som også mangler noe hva gjelder kortpasningsspill.

Selger vi selv om Chelsea byr 150m neste sommer? Tviler.

Newcastle kan være en outsider. Selv om det vel er tvilsomt at de havner topp fire i år.

Kan jo fort bli et poeng å holde United bak oss i år.

Så er det ikke nødvendigvis feil for oss hvis vi ender utenfor topp 4 å selge Kane. Da må man før eller senere «starte på nytt».

Schism Kan jo fort bli et poeng å holde United bak oss i år.

Er enig i at det fort vekk kan være dit han havner om prosjektet vårt "krasjer" og deres prosjekt flyter fint ja. City trenger ham ikke slik jeg ser det - og Kane vil nok ikke heller synes det er ok å være rotasjonsspiller bak Håland/De Bruyne.

Schism Så er det ikke nødvendigvis feil for oss hvis vi ender utenfor topp 4 å selge Kane. Da må man før eller senere «starte på nytt».

Vi må vel uansett starte litt på nytt før eller siden. Duoen Kane/Son har maksimalt 3-4 år igjen hvor de holder nivået, antakelig vesentlig kortere.

Dougie Kane skal ha rekorden til Shearer, og blir nok i England

Han begynner å få dårlig tid på seg... er redd han ikke når den da det er veldig langt opp. Man kan selvfølgelig se for seg at han ser an nivået/statusen sin hos oss og hopper på en mindre PL-klubb hvor han er garantert førstevalg til han er 37 år etterhvert. Da kanskje det kan gå.

Jeg er forøvrig veldig spent på sesongen til Kane i år. Er sikker på at han spiller strålende frem til VM, men hver gang det har vært mesterskap tidligere har han hatt en skikkelig formdupp i etterkant. Ikke nødvendigvis bra for forhandlingsposisjonen hans til våren om dette gjentar seg.

Schism Tror Guardiola har «lært» av Ibrahimović. Kane passer ikke den slags fotball. Og definitivt ikke sammen med Haaland som også mangler noe hva gjelder kortpasningsspill.

Tja. Om noe er vel Haaland mer sammenliknbar med Zlatan som spillertype. Kane en type som absolutt ønsker å involvere seg i spillet, og har både overblikk, spilleforståelse og nærteknikk - ser ikke hvorfor han ikke skulle passe der. Er en grunn til at Pep ønsket Kane så sterkt forrige sommer.

Ikke at jeg tror det er veldig sannsynlig. Men at tanken på de to på topp (tenk Son/Kane bare med Haaland) kan få selv en fastlåst fyr som Pep til å tenke seg om to ganger om sjansen byr seg - det tviler jeg ikke et sekund på.

Knut
          Tipper Kane lander på rundt 205 etter denne sesongen. Kanskje 210 hvis denne formen oppretholdes. Da har han ca 55 igjen neste sommer (når han fyller 30).

Trenger bare et snitt på 20 pr sesong, så har han den rekorden innen fylte 33. Holder kroppen, kan han sikkert holde på 2-3 sesonger til etter det også.

Kan selvfølgelig få en karriereødeleggende skade imorgen, men den rekorden er jeg ganske sikker på at han tar.

• Knut svarte på dette.

Kane senker tempoet i spillet (bortsett fra i kontringer). Nesten litt som de beste øst-europeiske håndballspillerne. Som senker tempoet for så å gnistre til med ei pasning, finte eller avslutning.

Man kan argumentere for at KdB gjør det, men aldri sett en spiss for Guardiola bortsett fra Zlatan som har samme tendens. Og det at Haaland omtrent ikke er med i spillet hadde ikke passet dagens Kane i det heletatt.

Kane/Haaland som angrepsduo under Conte hadde vært perfekt. Haaland er veldig lik Son i måten han løper i rom. Og så har han alt det andre som Son ikke har.

Jeg trur Conte blir Kane sin siste manager i Spurs. Så svaret på spørsmålet blir så lenge Conte sitter . Tviler på at Kane gidder å begynne på nytt en gang til.

Madball Er med på denne logikken, samtidig så er det ikke sikkert Kane er attraktiv nok for en klubb som er i posisjon til å vinne et trofé i en stor liga veldig mye lenger enn 1-2 år til. Og da kan han vel forsåvidt likegodt bli, med mindre han vil ha en skikkelig paycheck fremfor sportslige utfordringer da?

Dougie Trenger bare et snitt på 20 pr sesong

"Bare" 20 per sesong 😁

Madball

I alle fall hvis Conte slutter de nærmeste 2 kanskje 3 årene.

Vinduet for Kane å dra begynner å lukkes. Samt at han antakeligvis blir mer og mer kresen for hvilken klubb han drar til hvis han skal dra.

Ikke opplagt at Kane er verdensklasse hvis han skal tilpasse seg et nytt sted som 31-åring.

Jeg tipper hvis vi ender opp topp 4 i år så blir han værende før han evt tar en tur til USA i det han ikke er god nok for PL lengre. Kan jo selvsagt skje at han drar om 2 år også, men da skal det klaffe veldig at riktig klubb trenger en kar som Kane akkurat da. Og hvis han er 10 mål unna Shearer på det tidspunktet drar han da ut? Tviler.

Klart. Men Conte blir ikke 2-3 år til uten suksess. Da vil jeg tru Kane fortsatt er het. Men mye kan skje, skader osv

Dougie
              Veldig enig i analysen av Kane. Helt annen spillertype enn Haaland. Mye bedre ballbehandler, både teknisk og som fordeler. Haaland har sine ekstremferdigheter, men det handler egentlig mer om fysikk - styrke kombinert med fart. Og en klinisk ro foran mål.

4 måneder senere

Knut I alle fall nå som vi ikke har noen andre alternativer på topp. Perisic og Son da eventuelt ?

Ingen gunstig situasjon. Ingen garantier for å unngå gul nesten uansett hvordan man spiller.

Jaja, nå som sesongen er nystartet trenger han vel to måneder for å finne formen likevel 😆

21 dager senere

Mye rykter om Kane om dagen. 18 måneder igjen av sin kontrakt. Signerer han ny? Må han selges til sommeren for at Levy skal få noen kroner? Eller er han verd så mye sportslig i ett ekstra år at det er bedre å la han gå ut kontrakten?

Bayern, Real, Chelsea og United står klare i følge ryktene.

Bayern tviler jeg på. Vil ha rekorden til Shearer. Eneste som er stort nok til å potensielt lokke ham vekk fra det er nok Madrid. Chelsea og United har vel ikke noe større trofégaranti enn oss. Men klart, forsvinner Conte og vi må begynne på nytt igjen er det kanskje annerledes. Iallefall når ten Hag virker å ha fått litt sving på sakene.

Tipper det drar ut helt til neste høst minst. Kane har lite å tape på å vente. Sitter med alle kortene på hånda nå.