Schism Du er den eneste jeg vet som husker Poch sånn og konstant refererer til ham på en så respektløs måte.

At han sa at klubben hadde en painful rebuild foran seg var vel ikke akkurat feil.

Men om du ikke husker de første 5 årene til Poch så er ikke det mitt problem. Noen er vel forevig blinde antar jeg🤣

Cuti

Respektløs. Enda et eksempel på din hukommelse. Gang på gang gitt Pochettino skryt - og gang på gang sagt at han skapte det beste Tottenham-laget i moderne historie. Ja. Min omtale av Pochettino er virkelig respektløs.

Til og med sagt at jeg gjerne tar han tilbake en dag. Hvis han er blitt voksen.

Han sa selv i et intervju etter å hadde fått sparket at det nok var riktig. Men det avfeier man bare.

Jeg er med conte en stund til.

Fortsetter vi med å spille fotball halve kamper frem til sommeren, så greit. Da gir jeg meg. Det er fortsatt for mye positivt å dra med seg + at det faktisk er conte vi prater om, som jeg begrunner det med.

Og så må man ikke helt glemme den sinnsyke konkurransen vi har i PL nå. Det har vel aldri vært tøffere i noen liga i historien? Skittne penger overalt….

@Schism Likevel henger du deg opp i de siste mnd av 5.5 år. Jaja. Hver sin smak antar jeg.

Hvis Poch er Sutretino, hva er Conte da?

Uavhengig av hva man mener og hvordan man husker tiden Poch var trener synes jeg det er på høy tid at vi slutter med økenavn på personer knyttet til klubben; det er utrulig barnslig og temmelig irriterende.

Cuti

Aldri hørt Conte sutre som Sutretino.

Pochettino var alltid ekstremt konstruktivt. Wembley? Ingen problem. Mentalt utfordring man kan vokse på osv. Så forandret han seg. Vet ikke hvorfor, men noen som mener han ble bedre på «slutten»? Og hvis han ikke ble det hvorfor? Kanskje er det Levy sin skyld (det kan ikke jeg vite og har ingen sterke synspunkter der heller). La oss si at det er Levy sin skyld. Hvorfor ønsker man da Pochettino tilbake? Er ikke det dømt til å bli det samme? Hvis det faktisk var Pochettino sin «skyld». Hvordan kan man da stole på at han ikke faller tilbake til det samme?

Jeg fulgte naturlignok ikke PSG like tett, men mitt inntrykk er at hans væremåte litt mer permanent har forandret seg. Kroppsspråk og retorikk er ikke den samme som 2016-Pochettino.

Jeg er åpen for å ta feil der. Og hadde tatt 2016-Pochettino tilbake med åpne armer. Imorgen. Men hvor sannsynlig tror jeg det er at det er den Pochettino vi får? 5-10%? Og hvor sannsynlig er det at dagens spillergruppe skal forgude Pochettino slik våre spillere gjorde den gang? 0%?

Skal Pochettino fungere må han starte på nytt tror jeg. Noe han opplagt fortalte verden at han ikke hadde tid til hos oss.

Her forstår jeg både Schism og Cuti
        Jeg er ikke helt på "Conte out" enda, men må innrømme at min tro svinner, så det går litt den veien. Jeg leser mye i engelsk media om at Conte og Kane's framtid avhenger av hverandre, og at det avhenger av CL. Om dette stemmer, setter det Tottenham i en usikker situasjon, i et race for å klare topp 4 av feil årsaker. Nok en gang. Som vi hadde med Pochettino, med Berbatov, med Modric, med Bale, med Kane i en årrekke, og med Harry Redknapp da han lå langflat etter England-jobben.
        Etter mange år som Tottenham supporter, er akkurat denne typen situasjon noe jeg er trøtt av.
        Om Conte skriver ny kontrakt, og viser at han vil bygge, er det flott. Da har han min fulle støtte.

Skulle Pochettino mot formodning komme inn dørene, så tror jeg han vet hva det innebærer, og er motivert for jobben som må gjøres.
        Jeg tror Pochettino nå har vært ute og prøvd seg, med ubegrenset økonomi, og verdens største stjerner, og sett at "gresset ikke er grønnere".

På bakgrunn dette inntrykket, er jeg åpen for begge scenariene. Conte må slutte med spillet sitt og binde seg, ellers er Pochettino hjertelig velkommen hjem om han ønsker.

Som sagt: Jeg TROR, sitter ikke med fakta.

Dersom Conte skal kjøpe inn spillere i dette vinduet så bør han vel også signere en kontrakt på et par år?

Er akkurat det. Enten sier du at du trenger spiller x og spiller y for å lykkes - eller så går du.

Dette opplegget med å tale i gåter som han gjør ofte ifm pressekonferanser er bare tullete...

Lukter litt for mye at han prøver å dekke sin egen rygg uansett hva som skjer.

Ikke uenig. Dessverre en trend blant mange managere i disse dager. Og når det tolkes i beste mening så er det jo mange Spursfans som mener det «legger press på Levy».

Bortsett fra at det er litt irriterende at Conte bruker så lang tid på å forstå at alle unge ikke er ubrukelige - så sier han alt det rette. Og høres ikke ut som en mann som har planer om å stikke.

Mye som er irriterende med Conte.

Den rigide 5-4-1-formasjonen.
        Null fleksibilitet i verken spillestil eller formasjon.
        Destruktiv og baktung fotball.
        Bruker kun yngre spillere ved skadekrise.
        Ekstremt dårlig på å ta grep underveis i kampene.
        Sutrer og snakker i gåter om manglede penger hver gang sjansen byr seg.

Osv osv.

Jeg vil ha mitt Tottenham tilbake.

Enda godt du ikke vil ha en sutrete manager.

Litt usikker på hvilket Tottenham det er? Tilbake til hva?

De siste 30 årene har vi vel hatt et par år under Redknapp og et par under Pochettino som har vært veldig underholdende med tanke på stil. Synes ikke vi er så kjedelige under Conte på det beste - problemet er at vi tydeligvis ikke klarer å spille nære vårt beste i mer enn 30-45 min etter at vi har sluppet inn minst 1 mål først.

I min bok et ganske stort problem at vi spiller fotball kun 30 av 90 minutter hver kamp.

Jeg synes vi hadde gode perioder under Jol, under Redknapp og særlig under Poch. At vi framstå rimelig tamme igår er ille nok i seg selv mtp settingen,hjemme mot arse! Men at de er bra nå må vi bare erkjenne og i så måte godta at vi ikke så ut som Brasil 70' igår. Men vi er jo like triste i kamper mot dårlige lag i Europa og og mot svake lag i PL og i hjemlige cuper.

Enig med schism her. Synes absolutt ikke det er noe å utsette på «underholdningen» når vi er i flyten. Store deler av vårsesongen i fjor var «underholdene». Første 20 og siste 45 mot palace, samt siste 45 mot arse må da kategoriseres som bra, sjanseskapende osv? Og for øvrig også de fleste «2.omganger» i år. Det er kun arse og city som har skåret mer enn oss.

Problemet er de periodene av kampene hvor vi ikke er tilstede. Samt at forsvaret lekker som en sil (dette henger jo sammen). Klarer vi ordne opp i de to tingene, så vipps - da er vi et topplag.

Enig i at vi også var gode (og underholdende en periode under Jol).

Liverpool var også underholdende i andre.

Hvorfor er dette viktig? Det er viktig fordi det helt tydelig viser at det er mulig å bli underholdt med Conte. Ikke slik at hvis vi lykkes under Conte blir det ikke nødvendigvis underholdende nok.

Madball Jepp. Det spiller egentlig ikke så stor rolle hvem vi møter. Ser nesten likens ut uansett. Med de klassespillerne vi tross alt har så vil det være nesten umulig å ikke få til noe ila. 90 minutter.

Men det mest skremmende er utviklingen. Vi ser ut til å bli dårligere og dårligere denne sesongen. Både resultat- og spillemessig.

Så kan selvsagt et par kjøp som vi gjorde i januar i fjor snu opp ned på mye en periode igjen.

Driter egentlig litt i hva slags stil vi kjører så lenge det funker. Når man ser at laget får til det man ønsker og prøver på, da er det underholdning bra nok for meg.
          Bare det ikke blir for destruktivt, som det tidvis kunne bli under Mourinho (og alle lag han har ansvar for), hvor resultat og kynisme trumfer alt. Da tenker jeg ikke på spillestil, men nevnte kynisme og usportslig opptreden.
          Som 'skaden' til Højbjerg i går. Bare flaut!