Schism
Kulusevski i midten har jeg ingen tro på. Klart mest effektiv når han mottar ballen bredt i banen. Tenker at Son på høyre kan fungere mtp tobeint, men har vel nær sagt aldri blitt brukt der. (Akkurat nå har forsåvidt Son mer enn nok med å fungere som fotballspiller).
Jeg sliter med å se at denne troppen er dimensjonert for å spille med 4 bak nå - selv om jeg er enig i at alle vingbackene i prinsippet kan spille i en backfirer (bortsett fra Perisic - det tror jeg hadde vært 100% sjanseløst).
Handler om balanse. Vi har ikke noe naturlig "anker" på midten, og dermed må en av backene være mer sittende i såfall. Mourinho prøvde jo det med Davies, men problemet der er at Son (og Richarlison) alltid skal inn i mellomrommet. Altså får vi da ingen som naturlig holder bredden i angrep.
På andre siden kan det fungere siden Kulusevski trives bredt i banen. Men da blir det jo fort Emerson som spiller back, og kjøpet av Porro vil være mer eller mindre meningsløst.
Eneste jeg kan se oss vellykka spille med 4 bak er om vi kjøper en spiller som er komfortabel med å gjøre mer eller mindre samme jobb som Dier gjorde under Pochettino - slik at begge backene kan storme fremover og operere mer eller mindre som vingbacker (slik Walker/Trippier og Rose gjorde). Og da kanskje heller i 4-3-3 siden vi har veldig mange naturlige indreløpere i troppen.