For meg er underholdningsverdi og «spillerutvikling» alltid en balanse. Og selvsagt ganske subjektivt. Mange synes Guardiola er toppen av underholdning. Personlig synes jeg han er middels på underholdning - hvis man justerer for kvalitet. Hvis man kan ha KdB, B. Silva og Foden på benken mot et annet topplag uten at det ser helt fjernt ut så skulle nok selv Pulis og Allardyce fått til litt underholdning.
Skulle jeg rangert basert på filosofi. Feks tror jeg Guardiola ville vært mye kjedeligere som manager for Southampton enn City. Og som nevnt selv Pulis ville nok vært mer underholdende for City (selv om jeg tviler på at det ville ført til festfotball).
Topp underholdning: Bielsa og Hassenhuttl
Veldig bra: Klopp. Kanskje ten Hag
Middels pluss: Guardiola og kanskje ten Hag. Pochettino (en periode spilte vi fantastisk, men Pochettino var alltid opptatt av balanse. Feks sentral midtbane med Dier og Wanyama osv.)
Middels minus: Conte, Tuchel og kanskje Mourinho.
Dårlig: Kanskje Mourinho (han virker til å falle for hvert år - hans Porto og RM var ikke kjedelige - ei heller i starten hos Chelsea)
Veldig dårlig: Pulis
Alle fra middels minus kan skape lag som leverer underholdning.
Hva gjelder spillerutvikling er det vanskeligere å si. Pochettino gikk fra et sted mellom veldig bra og topp til omtrent bunn. Mens Conte har gått fra dårlig og kanskje veldig dårlig til et sted middels akkurat nå.