- Redigert
Alfie Devine has signed a new 5 year contract with the club
https://www.tottenhamhotspur.com/news/2022/september/new-deal-for-devine/
Alfie Devine has signed a new 5 year contract with the club
https://www.tottenhamhotspur.com/news/2022/september/new-deal-for-devine/
Noen som har en formening om Devine? Han er jo ikke super-ung lenger (18 år) - hvor lovende er han egentlig?
Tydeligvis ekstremt lovende siden han har fått 5-årskontrakt. Var vel noen her inne som mente at ingen fikk så lange avtaler av akademispillerne, selv ikke de vi kjøper for flere millioner pund.
Vet ikke om jeg fikk så mye ut av denne selv, men dette er ihvertfall en "skrytevideo" av ham av nyere dato:
Han spiller vel fast for et U19-lag som nettopp vant EM. Så finnes tydeligvis noe talent der. Kjenner han ikke selv annet enn fra klipp.
Sikkert et solid talent her. Så får vi se hvordan vi forvalter det. Vi er jo litt hit and miss når det kommer til talentutvikling. Mange som stagnerer hos oss.
Når man er et topp 10-lag i verden så er det begrenset hvor mange unge talenter som man klarer å få opp gjennom et akademi.
At vi faktisk har Kane og Skipp vil jeg påstå betyr at vi har gjort det ganske ok. Andre som Winks, Tanganga etc har jo også vært bra hvis man ser på det litt større bildet.
Så har vel noen vært bedre. Har ikke sjekket statistikk, men magefølelsen sier meg at Chelsea har gjort det veldig bra.
Kanskje litt skuffende at han måtte helt ned til League One, men spiller han fast er det vel greit.
En god erfaring er det for gutten uansett, gitt at han får mye spilletid selvfølgelig.
Schism
Ser poenget, men kanskje bedre at han lærer seg voksenfotball på et nivå hvor han kan være en viktig brikke på et bra lag enn at han gjør det på et lag som kjemper med nebb og klør i bånn av Championship.
Uten at jeg kjenner ambisjonsnivået til Port Vale, men er jo nok av unge spillere som har gått til Championship for raskt og dermed tapt gode år av utviklinga si. Se Jack Clarke feks.
Jack Clarke er litt merkelig ettersom han faktisk viste veldig lovende takter i Championship før vi kjøpte han.
Ting kan gå fort når ting plutselig begynner å skje. VDV er et eksempel. Orban potensielt et annet. Men mitt inntrykk er at når man er fylt 19 og allerede har et navn i England så er det ikke et godt tegn at man går ned til League One.
Skal ikke legge for mye i denne og de fleste av våre unggutter vil selvsagt aldri lykkes hos oss, men desto mer jeg tenker over det desto mer «negativt» er dette. Dette signaliserer klart at ingen i Championship er interesserte i å gi en U-landslagsspiller i England sjansen. En spiller alle klubbene der kjenner til. Veldig dårlig tegn hvis han skal lykkes i en toppklubb i England.
Også litt overraskende. Fra de klippene jeg har sett han spille (som selvsagt ikke er mye) så har han sett ganske OK ut.
Clarke har vel spilt bra for Sunderland denne sesongen? Late bloomer?
De må jo tydelig tenke at det bor noe i gutten også på three lions:
Bukayo Saka and Levi Colwill missed England training on Tuesday, as Chelsea defender Bashir Humphreys and Tottenham midfielder Alfie Devine were drafted in to train with the squad.