Davinson Sanchez sin tråd

ett år senere

Håper for både oss og Davinsons del at vi skiller lag denne sommeren.

Cuti Enig. Sanchez har fortsatt sine beste år foran seg, og har gode forutsetninger for å bli en veldig bra stopper. Her vil han aldri få den tilliten han trenger til å utvikle den tryggheten og roligheten han trenger, og vil stadig ende opp som hakkekylling. Han kan både nok takke seg selv en del, og til dels tidligere managere for det. Trist, håpet i det lengste at han skulle lykkes hos oss.

5 dager senere

Får håpe han takker ja, selv om jeg mener Sanchez fortjener å spille i en bedre liga.

Relativt spesielt for en multimillionær å frivillig flytte til Russland i disse dager spør du meg. Men mulig han er så dårlig at det er det beste/eneste tilbudet han får.

Har familie i Russland. Absolutt ikke et problem å leve der. Og i Moskva er det ingen vanlige mennesker som merker noe til krigen. Største risikoen er vel hvis Putin faller og man skulle ende opp i en eller annen form for borgerkrig eller lignende. Antar en kar fra Colombia kanskje har et annet syn på den slags risiko enn en nordmann.

Kanskje ikke det beste stedet å være svart, men det er ingen ny sak. Og det er lenge siden man fikk ganske mange "ikke hvite" spillere fra hele verden inn i både den russiske og ukrainske ligaen. Har tydeligvis gått greit nok.

Samtidig tviler jeg på at han hadde dratt til Russland med gode tilbud fra Spania, Italia osv., men jeg hadde ikke hatt noen problemer med å flytte til Moskva vs. Belgia eller noe slikt.

Ser for meg at Moskva er en fin by gitt at du har flust med penger...

Knut

%¤&%"#&" trafikk, men er jo fascinerende hvor mye penere og renere Moskva stort sett er enn New York, Paris, London osv.

Ikke at jeg personlig synes så store byer er så sjarmerende, men er man "kjendis" og rik har det sine fordeler - hvor man kan leve et "hemmelig" liv med aktiviteter hvis man ønsker det.

Språk og reisebelastning må være de to største nedsidene slik jeg ser det. Spillere der må bruke utrolig mye tid på reising. Selv om de nå i toppdivisjonen ikke har lagt fra veldig langt øst.

At det går an å leve i Russland som rik tviler jeg ikke på.

Tenkte mer på at det er litt spesielt å frivillig flytte til et land som er i krig med sine naboer og er forhatt av «hele» verden. Selv hadde jeg nok strukket meg langt for å finne noe annet. Spesielt om man er full av penger som Sanchez er og ikke «trenger» overgangen.

Lite som tyder på at Russland er "forhatt" av en hel verden. Det blir fort "off-topic", men tror ikke en kar fra Sør-Amerika nødvendigvis byr seg mye om det der.

En boikott av Russisk handel gjelder tydeligvis bare når man ikke har plagsomme «assets» å kvitte seg med.

Tviler veldig på at Sanchez drar dit. Akkurat når det gjelder det moralske skal jeg ikke uttale meg om han - med et annet kulturelt utgangspunkt, bryr seg allverden. Men selv om det stadig er en tilnærmet «normal» tilværelse der borte, er situasjonen fortsatt veldig ustabil, og neppe spesielt tiltalende for en utlending.

Dessuten har vel ligaen falt mye i sportslig nivå og prestisje mtp at den er ribba for gode utlendinger, samt at de står utenfor europacup. Er vel også usikkert rundt det økonomiske, og hvor lenge Spartak i det hele tatt kan/gidder/har råd til å betale lønns hans.

Leser at Betis er interessert i både Lo Celso og Sanchez.. Hadde vært en grei deal det.

9 dager senere
      en måned senere

Altfor lavt for en spiller som har sett mye bedre ut under Ange!
      Tviler på at vi får inn en bedre erstatter før vinduet stenger også.

Hadde gitt opp denne fyren, men historien er full av eksempler på folk som endrer seg radikalt med ny manager og nytt system. Ikke gitt at vi nødvendigvis får noe bedre. Og han er tydeligvis happy med å være tredjevalg.