Synes det er interessant mer generelt hvor fort synet på spillere skifter utifra prestasjonene til laget. Hvis vi hadde kommet på femteplass er jeg sikker på at tonen her hadde vært ganske annerledes, mens nå er mange optimistike rundt spillere som tidligere har blitt slakta.
Gjelder ikke bare dette forumet, men også andre lag, f.eks med Wan Bissaka som nå nærmest blir regna som vrakgods, men som tidligere ble nevnt som eksempel på en spiller vi burde ha gått for osv.
Jeg stoler på at Conte gjør gode vurderinger rundt dette, han virker som en ganske kompromissløs type, og ser for meg at det er en forskjell på hvem han har tenkt kan fungere ut denne sesongen og hvordan han har jobbet for å gjøre det beste ut av det vs hva han mener trengs framover for å heve stallen ytterligere.
Har ikke full kontroll på hvordan sammensetningen i stallen er ifht homegrowns osv, men hvis du har spillere på ca samme nivå tenker jeg det gir mening å satse på engelsk vs utenlandsk, f.eks i tilfellet med Sessegnon og Reguilon. Om ikke annet gir det mer rom andre steder for å hente inn utenlandske spillere.
Håpe det blir en blanding av spillere inn som kan gå rett inn i stallen og talenter med potensiale. Er endel spillere som har vært her lenge nå, og er nok en avveining med kontinuitet vs å få rista litt opp i ting og skapt økt konkurranse. Jeg mener mye av suksessen til Poch den første tida var å få opp unge sultne spillere som utfordra de etablerte. I noen tilfeller utkonkurrerte de etablerte, i andre tilfeller måtte de etablerte heve seg. Var ikke gitt at relativt rimelige kjøp som Alli og Dier skulle slå til, og håper det kan dukke opp noen flere jokere av den typen, og ikke bare importer fra Serie A (selvom man har truffet rimelig greit der med de siste kjøpene...)