Rodrigo Bentancur nå med egen tråd.

2 måneder senere

Må bare hylle dette kjøpet og denne mannen. Han har nesten egenhendig berget oss siste måneden. He’s the reason 🎶

Må bare henge meg på denne her. Gjør det veldig bra og vokser i rollen. Han mister ballen noen ganger ved fremspill og forsøk på driblinger på midten. Men det er helt naturlig.
Å våge er å gjøre som dem sier!😎

Enig i det generelle. Han skal også generelt ha skryt for å faktisk ha blitt litt målfarlig. Men i går var ingen stor prestasjon fra hans side. Pasningskvaliteten var tragisk.

Så er både han og Højbjerg rett og slett blitt veldig gode «allround» midtbanespillere. Krigere som bidrar mer offensivt enn det de fleste mente (i alle fall noen mnder tilbake i tid). Min største bekymring nå er at de spiller for mye. Højbjerg var helt på felgen i går. Og Bentancur fikk det samme på slutten av sesongen i fjor.

Schism Så er både han og Højbjerg rett og slett blitt veldig gode «allround» midtbanespillere.

Bissouma har jo fått en del flere innhopp i det siste, samme med Skipp så man får håpe de trener godt i VM pausen med resten av spillerne som ikke drar til VM. Føler vi trenger en mer kreativ midtbanespiller i tillegg til Bentancur og Pierre. De er som du sier, gode allroundere men vi trenger noen som har en annen type x faktor.

Og når programmet igjen blir tettere og vi må rullere mer på midten, må nok Bentancur og Højbjerg splittes og spille med hver sin av Skipp og Bissouma.

Blir fort off topic, men tror Conte er enig der. Derfor vi ble linket til folk som Zaniolo. Personlig hadde jeg fint tatt Maddison.

I 3-4-3 er de fire vi har mer enn gode nok offensivt. I 3-5-2 hadde det vært fint med en «Ødegaard» type som 8’er. Selv om Bentancur og Højbjerg knapt har vært dårlige der heller.

Højbjerg og Bentancur har til sammen 15 mål og målgivende. Vi har vel spilt 22 kamper eller noe slikt denne sesongen.

Maddison er selvfølgelig en glimrende spiller som forsterker oss. Og mange andre for den sak skyld. Men føler ikke skoen trykker der. Som sagt har duoen scoret mer enn hva man kan forvente, særlig når vi som regel spiller med 3 foran. Da bør vi forvente at de tar seg av scoringen. Son er jo sammen med Richarlison de som har skuffa på det området. Tilbake til midtbanen synes jeg Bissouma begynner å fylle ut de to faste på en bra måte.

I 3-4-3 er det helt usannsynlig at vi finner noe bedre enn det Bentancur er akkurat nå. Og hvis vi finner bedre er det ikke med mye og det vil realistisk sett koste ufattelig mye penger.

Å ha en som kan gjøre oss mer fleksible mellom 3-4-3 og 3-5-2 er en annen sak - og hvor Maddison evt passer inn. Utfordringen der er nok mer om han er god nok som ving og back-up for Kulusevski. Der passer nok Zaniolo bedre.

23 dager senere

Det er vel ikke Jesus.

Hva er skaden til Bentancur? Strekk et sted?

Bekymrer meg lite. Han hadde en litt voldsom form her, men et sted vi har solid dekning.

Får håpe det ikke er av det alvorlige slaget. Vi er to forskjellige lag med og uten Bentancur.

Vi har vært det nå i en periode ja, men handler nok mest om form.

Ting kan se helt annerledes ut etter vm - plutselig har det løsna for noen av de som ikke har spilt mesterskap.

• Cuti svarte på dette.

Dougie Vi har vært det så lenge Bentancur har vært hos oss. Virker ikke som det er noe som «går over» heldigvis dersom noen håper på det 😉

Sier seg selv at vi blir bedre når han går inn og erstatter Winks. Men er ikke sånn at Bentancur har levert stabilt i den formen han holdt før vm nei.

Selvfølgelig blir han et savn. Nydelig spiller. Men det er ingen automatikk at han hadde kommet tilbake i like god form. Tror dessuten både Skipp og Bissouma har muligheten til å kunne vise at de skal med i diskusjonen. For håpet er jo at det skal bli en diskusjon?

Den godeste Rodrigo har tatt ansvar og scoret mål når ingen andre evner... vanskelig å erstatte det

Etter et år med Bentancur så har han vist seg å være utrolig stabil. Jeg håper virkelig ikke det skal bli en diskusjon, for det tror jeg bare det blir dersom han havner i en langvarig formdupp. Kvalitetene han har tviler jeg på at feks Skipp noen gang kommer til å få.

Kunne sagt det samme om Højbjerg og det har ikke gitt seg, men Bentancur var god, men hadde også tilfeldighetene med seg der en periode. På ingen måte gitt at han er opplagt på laget i januar uansett. Selv om han også kan være det selvsagt.

Bør uansett ikke bli mye dårligere når Bissouma har fått jobbe med Conte og Skipp får tid til å komme tilbake fysisk.

Sånn som Højbjerg og Bentancur har spilt sammen siste året blir det nok nær umulig for noen av de andre å komme inn der. Bissouma er vel nærmest i kvalitet, men likevel et stykke unna. Skipp tror jeg trenger et utlån igjen for uten skader kommer det til å bli lite spilletid på han. Kan fort bli den nye Winks dessverre.

Knut
        Vet om en del spillere i troppen som har det i seg å score mål!

• Knut svarte på dette.

Ikke så lenge siden det var vanlig her inne å snakke om hvordan vi alltid tapte midtbanen. Så usikker på hvor lenge man skal si at Bentancur har vært så god. Jeg elsker karen, men synes det er rimelig overdrevet hvordan han nå plutselig oppfattes som nesten uerstattelig. Så god er han ikke (kan håpe han blir - potensialet betviler jeg ikke). Ei heller slik at jeg tror han vil fortsette målformen.

Så lenge Conte ikke hadde planer om å bruke han som høyreback tror jeg dette skal gå fint. Og at han får 3-4 uker med litt annen trening kan meget gjerne vise seg å være en fordel utover i sesongen.

Vi tapar vel mest midtbana pga formasjon, etter mi meining. Dei 2 som er der er krigarar, Men vi tapar mykje på at vi er usedvanleg dårlege på å spele oss av press (forsvaret er for dårleg til å spele ball), og for dårlege på å holde eit godt pressledd sjølve (angriparane våre er for dårlege til å halde press). Vår sentrale midtbane er vel etter det eg ser ikkje dårlege på noko. Berre at dei rundt gir for dårleg støtte og/eller press.

Andreas Veldig godt poeng. Ille nok tallmessig i seg selv å bare være to sentralt når de fleste motstanderne har tre. Men med den «hjelpen» fra vingbackene så blir det ikke akkurat enklere.

Nå er jeg merkelig nok en av de som mener det er overdrevet hvor dårlig vår sentrale midtbane har vært. Skal heller ikke påstå at Cuti har vært en av de som har kritisert midtbanen (det husker jeg ikke), men tror ikke det er feil å si at foruten våre backer er den sentrale midtbanen vårt mest diskuterte «tema». En midtbane Bentancur stort sett har vært en del av.

De to kampene jeg har sett live i år - har Højbjerg vært ganske mye bedre faktisk. Så hvis Bissouma føler seg taktisk klar eller Skipp fysisk så tror jeg hullet blir tettet fint. Spesielt hvis Højbjerg er på topp etter en liten pause (slike pauser kan noen gang få motsatt effekt at spillere ramler ut av det - noe som også kunne/kan skje Bentancur).

2 måneder senere

Tragisk hvis korsbåndet har røket. Lignet dessverre litt på måten jeg røyk mitt.

Får krysse fingrene. En ting er denne sesongen, men å gå inn i neste uten Bentancur gjør ikke akkurat ting enklere.

Leddbånd er vanligvis mindre kritisk. Da er han i det minste tilbake til neste sesong.

Bare trist. Det var jo rundt han, Romero og Kane vi skulle bygge laget.

Så vel kanskje ut som om det var en støt-skade. Gjør vondt men kanskje ikke han er ute så lenge hvis det er tilfellet. Så han måtte ta noen drag av lystgass'n så noe var det

Håper det. Tvilsomt leddbånd dessverre. Korsbånd kan ryke ved en liten bevegelse og være voldsomt vondt i en liten periode. For meg var det litt sånn. Prøvde å spille videre. Gikk ikke. Resten er historie osv.

Bare så ufattelig tragisk for han og oss👎

Som fryktet dessverre. Horribelt. Og en skade som fort kan begrense hans karriere. Selv om det er enklere å komme tilbake nå enn for noen år siden.

Utrolig kjedelig! Mest for Rodrigo selv, selvfølgelig, men når du er så utrolig viktig for laget er det ekstra kjipt!

10 dager senere