Nok en høyreback som mangler egen tråd.

Ryktes at Spammers gjorde et forsøk på å hente Doherty på lån, men fikk blankt avslag.

Synd, for kan virkelig ikke se at vi har bruk for Doherty nå som Spence er kjøpt.

Realistisk sett vår beste høyreback.

Glad for at Emerson har tatt steg, men vondt for å se at han kan bli så mye bedre enn nå.

Spence er helt umulig å si. Kan være/ bli knallgod eller ikke være i nærheten.

Synes også Emerson har tatt steg. Vil nok aldri bli en verdensklasseback, men allerede bedre enn Doherty.

Veldig synd om Doherty skal stjele spilletid fra Spence i år.

Etter mitt syn er ikke Emerson i nærheten av hva Doherty var før han ble skadet.

Om Doherty hadde knekt koden eller om han er tibake til sitt ubrukelige jeg vet jeg ikke. Tiden får vise.

Fordelen med Emerson er at han er ganske "kjedelig" defensivt - som i stødig. Og at han omtrent aldri er skadet samt at han tydeligvis tåler å spille mye.

Har aldri likt Doherty. Ikke god på noe av det jeg ønsker en back skal være god på; fart, god en-mot-en begge veier og innlegg. Han mangler rett og slett det meste. I tillegg er han gammel. Og når Conte tydeligvis også mener Emerson er førstevalget ser jeg virkelig ikke hvorfor vi ikke kvitter oss med Doherty så Spence kan få litt spilletid og utvikling. Håpet er jo at han har mer inne enn Emerson og kan ta over ganske kjapt.

Jeg kan på sett og vis forstå at Conte ønsker å ha mange muligheter på vingbackene men synes det er vel mye med Doherty, Emerson og Spence. Spesielt når vi har spillere som også til nøds kan spille der andre steder i stallen.

Enig. Kanskje det faktum at Doherty virker å være den som er nærmest Kane på privaten er årsaken til at han fortsatt er i stallen?

Cuti hvilke forhold spillerne har på privaten tviler jeg på Conte tar hensyn til.

Ingenting som tilsier at Conte synes Emerson er førstevalget. Doherty har vært skadet. Og Emerson har ikke spilt seg ut i et lag som har vunnet.

Før Doherty ble skadet i fjor var han overraskende viktig for oss. Vi har en mye mer «dynamisk» høyreside med han.

Så er det selvsagt en risiko for at Doherty kun hadde et lite blaff. Litt som da Lo Celso var god i en kort periode før han var natta igjen.

Synes det er mye som tyder på at Conte synes Emerson er førstevalget. Han starter jo alle kampene mens Doherty aldri kommer inn en gang.

Doherty har vært i klubben i to år. Med unntak av noen enkeltkamper i vår så har han vært en katastrofe. Men klart. Om man overser alle dårlige kampene og kun velger seg ut 3-4 kamper så blir bildet kanskje annerledes.

Doherty mistet mye av pre-season og kjente smerter.

Og er ikke slik at Emerson har spilt seg ut.

Doherty blomstret litt når vi gikk over til tre bak. Passer i mine øyne bedre som den type vingback. Tror også han er litt mer fotballsmart enn inntrykket tilsa når han famlet og surret rundt som ren back i begynnelsen.

Jeg synes også det virker som Emerson ganske opplagt er førstevalg nå, men lett å glemme at Doherty var veldig bra i Wolves. Virker som en type som er dønn avhengig av å spille i rett system pga sine begrensede kvaliteter, og det fikk han egentlig aldri sjansen til før Conte kom inn.

Ser greia med å beholde ham - spesielt på siste tredjedel er han effektiv hvis han blir spilt god. Men også enig i at det kan bli et problem hvis han tar masse spilletid fra Spence.

Doherty var jo også god for oss før han ble skada, til og med på venstre!
    Tror vi får bruk for fortsatt!

5 måneder senere

Deilig. Fiaskokjøp ha det bra.

Skulle vel egentlig lånes ut til Atletico Madrid.
    Men siden vi er Lån FC så har vi visst for mange spillere på lån, så da måtte vi frigi Doherty for å bli kvitt ham.

Med andre ord så kåla vi det til der.

Men jeg gråter ikke. Doherty blir glemt like fort som det tar å si Porro.

Cuti du kan ikke tenke at det er en gest til spilleren, hilsen Levy?

• Cuti svarte på dette.