Vi får se hvor lenge Sergio Reguilón blir hos oss, men han får egen tråd enn så lenge.
Sergio Reguilón
- Redigert
Må si jeg stusset over hele denne dealen. Ikke at jeg har sett mye av Renan Lodi, men han ser da bedre ut en Reguilon? Også slippes han til Nottingham Forest??
Så får vi se hvordan det går med Reggie i Spania. Ubrukelig begge veier under Conte - absolutt nada å bidra med på siste tredjedel. Men var ikke helt natta offensivt under Mourinho når den eneste jobben hans var å komme rundt og prikke inn legg.
Vil tro han får en liknende rolle under Simeone. Klarer Diego dessuten å få orden på det defensive er det jo en spiller der, men en lang vei å gå, og må ærlig innrømme at jeg ikke helt har trua.
Trippier var også ganske ubrukelig under Pochettino - fungerte fint.
Antar dette er for at AM skal spare penger. De får 30m for Lodi og en billig erstatter i Reguilon (i alle fall i år 1 - og selv om de vil ha han videre er det tvilsomt han vil koste 30m).
Vet ikke om jeg vil kalle Trippier under Poch ubrukelig. Hadde høyere forhåpninger til ham, men så aldri så hjelpesløs ut som Reggie i perioder.
Penger er nok plausibelt ja. Sier jo forøvrig alt om maktbalansen om dagen. At Renan går med på å forlate en europeisk toppklubb til fordel for en dumpekandidat i PL.
Ganske ubrukelig synes jeg er riktig å si. Også rimelig emosjonelt da han dro - tydelig at han ikke hadde det bra (om det var klubben eller hans "skyld" har jeg ikke så mye syn på).
Nå skal ikke jeg forsvare Reguilon for mye, men tidlig hos oss så han jo ut som en kar med stort potensial. Derifra gikk det bare nedover.
For meg er han en klar kandidat til å "våkne til" på riktig sted. Hadde han vært britisk hadde jeg heller gitt spilletid til han isteden for Sessegnon (håper jeg tar feil der).
For meg er han rimelig "dum". Simeone virker til å kunne få orden på noe slike gjennom et ganske låst defensivt system hvor man kanskje ikke trenger å tenke så mye. Vi får se. Kan han spille OK defensivt i et solid system og få brukt tilslaget sitt så er han en bra, og kanskje veldig bra, back.
Greia med Trippier var vel at han ville ut av England. Det var no gambling-greier og tull. Lodi driver vel å krangler med klubben og Simeone, så har det lite å si hvor god han er.
Hva gjelder Trippier så var jeg lenge en fan, men på slutten i Tottenham var han dårlig. Og da opplagt ikke fordi han plutselig hadde blitt en dårlig spiller.
Savner frisparkfoten og de presise innleggene hans ja... tenk hvis Emerson hadde hatt lignende kvaliteteter
Jepp. Dessverre få som er bedre enn Trippier der.
Uansett - fint å se at vi omsider har klart å få ut "alt". Gil og eventuelle andre er mindre kritiske. Gil kan jo meget gjerne bidra tenker jeg hvis han blir værende. Folk som Reguilon og Winks kunne nok ikke.
- Redigert
Kvitter vi oss med Gil uten å få inn et alternativ blir det fort vekk tynt for angripere i troppen...
Må si jeg undres over noen av valgene som har blitt tatt.
Personlig ingen megafan av Reguilon, men at han er bedre enn både Perisic og spesielt Sessegnon som vingback kan det ikke være noen tvil om?
Sessegnon er der fordi han er HG. Og fordi mange faktisk mener han har potensial.
Perisic er der fordi Conte håpte han skulle få en toppspiller han kjente.
Synes ikke de valgene var så merkelige. Og Reguilon har fortsatt sin trend med å aldri være frisk.
Jeg trodde vi hadde skutt gullfuglen med Reguilon etter de første mndene, men klarer ikke helt å glemme hvor dårlig han var for oss. Dårligere enn Sessegnon og Perisic mot City? Tvilsomt, men noe stor oppgradering hadde det heller ikke vært. Målet må være å la han spille for å få penger for han.
Selvsagt synes ikke du det er merkelig når jeg gjør det
Haha. Ja. Derfor. Er jo ikke sånn at jeg begrunner mitt syn
Hvis det fortsatt er noen som tror Sessegnon skal bli en toppspiller bør de ta en tur til legen.
Reguilon var rimelig håpløs etterhvert da. Egentlig en ganske stødig negativ kurve hele veien fra å starte lovende.
Spesielt på siste tredjedel var han mer inneffektiv enn Sessegnon.
Dougie Spesielt på siste tredjedel var han mer inneffektiv enn Sessegnon.
Var ikke optimale omstendigheter heller den tiden Reggie var her. Rakk han 3 managere på ett år der?
Men å være mer ineffektiv enn Sessegnon på siste tredjedel er vel ikke mulig? Husker i det minste Reggie hadde en del bra innlegg.