ett år senere

Mabbutt Lite trolig at han noen gang blir en spiller vi kommer til å satse på, så nå handler det bare om at han gjør det så bra på utlån at vi kan få noen kroner for ham til neste sommer.

Cuti Du har nok rett. Akkurat som med Spence, har han bikket 23, og desverre har ingen av dem ikke vist så mye, og de er forbi tiden man kunne kalle dem talent, så salg hadde nok vært best for alle parter. Men så lenge de er Spurs-spillere, har de min støtte. De får snu karrieren og enten komme tilbake som gode alternativer, eller med økt markedsverdi.

Tanganga er ferdig. Så bra ut da han kom inn rimelig plutselig under Mourinho. Null utvikling siden.

Schism Du har rett i det, litt som Spence, og Gil, ferdig med tiden som "talent". Lov å håpe at de klarer å spille opp markedsverdien sin 👍

Schism
        Måten Tanganga har blitt matchet på får KWP til å fremstå som godt forvaltet.

Mabbutt

Ja. I tilfellet Tanganga tror jeg fint han kan bli en bra, til og med veldig bra, spiller, men ikke uten å spille flere år et annet sted. Litt som KWP som en periode var bedre enn alt annet vi hadde på høyrebacken etter å ha vært noen år i Southampton.

Egentlig ganske overrasket over Tanganga ettersom han under Mourinho den perioden til og med var OK som venstreback.

Gil har jeg fortsatt håp for, men som du sier - kanskje er det litt naivt da han tross alt ikke er 19 lengre. Og selv om hans karriere også har hatt mye tull er det ikke slik at han akkurat har revolusjonert fotballen på utlån. Utlån er vanskelig, men de beste klarer det - se på Ødegaard osv. (selv om det alltid finnes en Kane også).

Schism Den kan jeg stort sett stille meg bak. Hvem man har trua på er vel ganske subjektivt ja, ref Skipp, Spence, Gil og Tanganga m.fler. Situasjonene er ganske like (sett bort fra Skipp).

Sjelden våre spillere er gode nok til å få den opsjonen utløst 😂

Skal ikke påstå at Tanganga er Tomori (en som måtte ut for å få regulær spilletid), men finnes en mulighet for at han er god nok for Bundesliga. Bedre spiller enn det CCV var da han dro fra oss - og han har jo fått OK fart på karrieren.

Schism Merkelig det der, lurer på hva som har foregått i troppen de siste 4 årene, de fleste vi for øyeblikket er misfornøyde med har jo til tider vært gode spillere, enkelte i Spurs, andre før Spurs. De fleste av dem var jo signeringer vi ønsket velkommen 🤔 Var vel litt slik i tiden etter Sheringham også, vi gjorde alle spisser til gråstein 🤔

Mabbutt

Også litt merkelig at ingen har blomstret utenfor. I alle fall ikke slått ut i full blomst. Lo Celso blant annet har vel hatt minst ett bra utlån uten at det var en revolusjon.

Tror også det sier litt om hvor vanskelig det er å være på lån.

Hva gjelder i troppen er det ingen tvil om at vi ikke på veldig lenge har hatt et lag/tropp hvor ting er blitt 2+2=5. Vil påstå vi hadde det under Redknapp før det gikk skeis. Også i starten under Pochettino, men ikke på slutten. Egentlig var det først og fremst Dier, Alli osv og de som kom inn tidlig under Pochettino som tok steg - før det skjedde mindre og mindre gradvis.

4 måneder senere

Lykkes ikke i Tyskland heller.

Startet lånet med 2 mnder ute med kneskade. Alltid en vinner.

Plymouth? 😄