I morgen er det dags for trekning av gruppespillet i CL: https://www.uefa.com/uefachampionsleague/draws/

Nøkkeldatoer for gruppespillet:
Kampdag 1: 6./7. September
Kampdag 2: 13./14. September
Kampdag 3: 4./5. Oktober
Kampdag 4: 11./12. Oktober
Kampdag 5: 25./26. Oktober
Kampdag 6: 1./2. November

Trekning av første runde av sluttspillet: 7. November

Hvor langt kommer vi i CL i 22/23?

Denne avstemningen er avsluttet.

Spesielt viktig med litt flaks i trekninga denne sesongen pga det tette programmet. Mye står og faller på pot 1 - får man PSG, Madrid eller Bayern blir gruppa nesten garantert knalltøff. Eintracht, Milan, Porto og Ajax ditto overkommelig.

Utover det hadde en bortekamp i Bodø selvfølgelig vært nydelig, selv om det ikke er optimalt verken mtp underlag eller reisevei.

Jepp. Pot 1 er alltid ganske merkelig og viktig.

Skal sies at vi ikke kom oss videre det året vi trakk CSKA fra Pot 1 😆

Synes det er fint med et storoppgjør, men kjenner at akkurat nå tar jeg heller et av de "dårlige" lagene i Pot 1.

PSG trur jeg kunne passet oss - enig i at vi bør unngå Bayern og RM

Tror vi kan slå alle på en god dag når gutta først er i gang. Tenker at det er bra med en litt "slow" start for oss. Da kommer momentum etterhvert og nøyaktig når det trengs.

"Gamle" (og nåværende?) Tottenham ville hatt godt av best mulig motstand i gruppespillet, vi hadde (har?) en tendens til å jekke oss ned når det er forventet at vi enkelt skal gå videre.

Så håper jeg at det er noe i den nye mentaliteten Conte prøver å prente inn og at dette er et problem som hører fortiden til...

«Fordelen» med å møte et storlag fra Pot 1 er at de ikke nødvendigvis bryr seg så mye om deres kamp i London. Kommer selvsagt an på når den spilles og hvordan gruppa er.

Kjenner ikke godt nok til faktisk kvalitet fra Pot 3, men viktig å ikke få et veldig bra lag derifra.

cjmozart
    Har ikke tall til å backe det opp, men mitt inntrykk er at PSG "alltid" herjer i gruppespillet? Ser dessuten vanvittig skumle ut under han nye treneren.

Tenker at trekker vi et av de tre lagene, og får feks Inter fra pot 3, så blir det fort veldig tøft. Og jevnt over høyt nok nivå i pot 3 til at alle lagene der potensielt kan straffe oss.

Merker jeg ikke kjenner lagene fra Pot 3 godt nok til å ha noen sterke syn, men noe enkelt lag blir det sannsynligvis ikke.

Sporting er kanskje det beste? Aner ikke hvordan livet vil fungere for Shakhtar, men tvilsomt særlig bra?

Fra Pot 4 bryr jeg meg ikke, men vil helst unngå Marseille. Eneste laget jeg kan tenke meg kan kjempe om en andreplass (selv om jeg selvsagt ikke kjenner de andre nevneverdig godt - trodde Monaco skulle være dårlig året etter at vi enkelt slå de i EL også).

Pot 1 håper jeg vi unngår BM og PSG. Helst ikke RM heller, men bedre fordi da kan jeg reise til Madrid i kombinasjon med jobb 😄

Frankfurt/Porto/Ajax
    Tottenham
    Shakhtar/Sporting
    Rangers/Celtic/Brugge/Copenhagen

Hadde vært fint motstandsmessig og reisemessig.

Frankfurt, Sporting og Rangers er mine foretrukne. Vil helst unngå Shaktar da jeg helst ikke vil sende laget vårt inn i en krigssone for å spille kamper.

Det går nok bra. Bare ca. halvveis til Donetsk.

Ajax, Sporting og FCK/Brugge. Da blir det fort en tur.

Passer veldig bra. Det kom en forklaring på hvorfor vi IKKE kan få inter, men catcha ikke den helt. Bør bli greit fra pot 3 også nå

Følger ikke Sporting tett, men kunne vel knapt blitt bedre fra pot 1 og 3