Tottenham - Southampton
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Når: 6. august kl 16:00
Dommer: Andre Marriner
TV: Viasat 4 & Viaplay

Forventet lagoppstilling:
LLoris
Doherty Romero Dier Davies Perisic
Højbjerg Bentancur
Kulusevski Kane Son

Subs: Forster, Lenglet, Sessegnon, Moura, Royal, Winks, Bissouma(?), Sanchez, Gil, Tanganga, Sarr
Injured: Skipp, Bissouma(?)
Suspended: Richarlison

Motspiller å se opp for: James Ward-Prowse
Forventet resultat: 2-1 (Kane x 2)

Kampresultat

Denne avstemningen er avsluttet.

Hjemmekamper skal vinnes uansett! Sliteseier eller overlegent spiller ingen rolle. Jeg vil ha tilbake "ubeseiret på hjemmebane".

rihno "ubeseiret på hjemmebane"

Enig, THS skal være en festning.

Det er vel egentlig litt tynt med offensive spillere å sette innpå etterhvert om de tre foran trengs å byttes ut av en eller annen grunn, det vil si vi har Moura og Gil da...

• Hawk svarte på dette.

Knut Enig.... Richarlison er jo klar til neste kamp, men da er muligens Gil lånt ut. Uansett, forstår at vi ønsker en off midtbanespiller som kan brukes i en eriksen rolle på kanten, som off midtbanespiller i 352 og evt som vingback.

Lucas er nok bedre i Contes øyne enn våre, men skjønner jo poenget med at vi trenger en til. I min "drømmeverden" var det Richarlison og Raphina - nettopp av den grunn at vi må ha noe på benken. Spesielt når man har fem bytter. Tipper det blir rimelig standard at store deler av angrepet blir byttet i hver kamp. Er Son bedre enn Richarlison etter å ha spilt i 78 min? Tvilsomt. Med fem bytter kan man bytte 2-3 foran og allikevel ha nok dekning hvis man må bytte flere grunnet skader etc. Man kan også sette inn angripere når man jakter mål etter 60 for så å bytte inn en forsvarer eller to hvis man skårer 2. Den slags kan man i liten grad gjøre ved 3 bytter.

Litt synd at Richarlison er ute i den første - da folk knapt er fullt på høyden formmessig enda.

Tviler på at Bissouma hadde startet uansett - dvs er vel omtrent helt sikker på at han ikke hadde.

• Knut svarte på dette.

Synd vi ikke handlet Ward-Prowse, jeg har allerede begynt å grue meg til dødballene hans... er ganske sikker på at han direkte eller indirekte vil være involvert i et mål i mot.

Schism Enig. Mulig Gold sin mening med "squad" er at han kjemper om en plass i troppen?

Med fare for å spore av tråden, men er litt spent på hva planene med Sarr er. Slik jeg ser det nå er han rimelig langt unna spilletid av betydning. Tipper tanken er å gi han litt tid for å se hvordan han tar nivået, før et evt nytt utlån. Tenker bare det er litt luksus i vår situasjon å ha en ikke HG som (i bestefall) 5.valg i en toer på midten.

Jepp. Så Doherty uttalte litt tidligere at han fortsatt kjente det i kneet. Fordelen nå er at vi har såpass stor bredde at det er liten vits i å kaste folk innpå før de er rimelig klare.

Morsomt når Conte går igjennom backene under pressekonferansen "and then we have Emerson" 😆

Skal sies at han sa det på en veldig "blid" måte så var nok ikke ment som kritikk av Emerson.

Forøvrig var Conte i helt fabelaktig humør. Kan ikke være tvil om at mannen er fornøyd - så håper jeg vi lever deretter på banen på lørdag.

Her er forøvrig lenken til nevnte pressekonferanse:

(den går ikke an å embedde - men lenken fungerer om dere trykker på den)

Endelig kampdag igjen! Forventningene er på plass, så la skuffelsene begynne!

Har ikke sett noe av preseason, så nå gleder jeg meg veldig og er ekstra spent på perisic og eventuelle andre nye som får spille.

Southamptons mannskap virker ikke spesielt sterke, og de er etter sigende i en fase der de forsøker å legge om fra fire- til fembackslinje, som jeg vil tro kan gjøre dem litt mer sårbare i starten av sesongen. Holder vi ward-prowse unna skudd og gode frisparkhold, tror jeg at vi holder nullen og at vi får en fin sesongåpning hvor forhåpentligvis både Kane og Son åpner scoringskontoen.

Litt skummelt å glede seg så mykje som eg gjær idag. Brukar jo sjelden å være festfotball for vår sin del i August...

Sesongen starter for oss i dag.
        Å starte med 3 poeng hadde vært utrolig kjekt.Første kamp og dette er ikke et lag vi skal ta lett på.De har fortsatt gode spillere.Nå må vi ta Ward-Prowse på alvor.Vi ikke gi Southampton farlige frispark i nærheten av vår boks.Han kan ikke få stå i fred og ro å slå innlegg som han fikk siste vi møtte dem.Da blir vi straffet.En spiller jeg gjerne skulle sett hos oss.

Ny spillere er inne og er blitt godt kjent spillere og manager.Dette er kamp vi skal/bør/må vinne.Dette er ikke det tøffeste laget, men vi vinner ikke kampen med halvhjerta innsats.
        Være på hugget og ta kontroll over kampen.Kjøre opp tempoet og da kan fort få to eller tre mål.Legge press på dem.

Tror det blir dette laget:
        Lloris
        Romero-Dier-Lenglet
        Doherty-Bentacour-Højbjerg-Perisic
        Kulusevski-Kane-Son