- Redigert
Da er det en god uke pluss til avspark av ny sesong. Ting føles relativt bra, men hvor gode vi er sett i forhold til de andre lagene gjenstår å se!
Da er det en god uke pluss til avspark av ny sesong. Ting føles relativt bra, men hvor gode vi er sett i forhold til de andre lagene gjenstår å se!
Jeg håper litt vi kan bli PLs LSK. Merkelig hvordan noen lag bare får en god start så plutselig henger man med helt i toppen.
Vi holder ikke det nivået som City og Liverpool har hatt i noen sesonger, men hvis man snakker om en serievinner som vinner med ca 85 poeng isteden for nærmere 100 så kan vi være der.
Personlig tviler jeg sterkt på at Liverpool vil ta mer enn ca 85 poeng. City vil nok - i alle fall hvis Haaland slår til.
Chelsea har vi en veldig fair sjanse til å ta. Samtidig skal man ikke bare tro at vi holder United og Arsenal bak oss. Tviler på at begge går forbi. Så 2-5 virker realistisk.
City
Liverpool
Tottenham
Chelsea
Arsenal
United
For meg virker det rimelig jevnt bak City. Noen vil få flyt og noen vil slite. Synes ikke det er så lett å si med sikkerhet hvem skal bli. Skårer Bruno Fernandes nesten 20 mål igjen så er plutselig United farlige med ny trener. Arsenal litt like så hvis Jesus løser spisskrisa samtidig som de har mange unge på vei opp.
Både Liverpool og Chelsea kan faktisk droppe ut av topp 4. Jeg tror Liverpool vil savne Mane mye. Mens Chelsea har mistet et par viktige og folk som Silva blir ikke yngre.
Jeg valgte 3-4, men hadde tatt 2-3 hvis det hadde vært et valg. Kanskje litt optimistisk, men tror mer på at vi kjemper om andre enn at vi ender på 4. Skader og slikt vil selvsagt påvirke der. Får tro på relativt lite skader.
Vi tok faktisk 10 poeng fra gull og sølv vinner siste sesong, men sleit med Chelski og Manu og avgir poeng til presumtivt svakere lag, Burnley osv. Skulle vi klare å ta en del poeng fra City, Pool, slå både Chelski og Manu x 2 samtidig som Conte får løftet bunnivået til å unngå tap for lagene vi SKAL slå er mye gjort og da kan alt skje... jeg garderer med sølvplass.
Edit: jeg ville gjerne hatt et valg 1-3
Tror vi har god mulighet til å faktisk vinne i år. Liverpool har mistet Mane og selv om de hevdet seg veldig i fjor tror jeg de vil slite litt mer i år. Chelsea er vanskelig å spå, United og Arsenal tror jeg skal få det vanskelig i år. Med lang preseason og et godt fundament tror jeg vi kan klare det i år så lenge Kane møter opp til første seriekamp og det tror jeg han gjør, jeg tre Kane møter opp som aldri før i år.
Jeg liker optimismen, men foretrekker noe lavere fallhøyde selv
Klarer ikke å se at vi skal ta City med mindre de får skader eller andre store utfordringer. Som naturligvis kan skje, men som på ingen måte man kan regne med.
Hmmm. Sitter å ser på lagene som stilles i Community Shield og hva som ellers er tilgjengelig for dem. City er vel fortsatt klare favoritter til serien. Men pokker da...vi er da vel ikke så mye dårligere stilt enn Liverpool..!?
...på papiret
Imponerende deltakelse i avstemningen så langt - nærmere 50% av forumets registrerte medlemmer har stemt. Og ingen vil ha oss dårligere enn fjerdeplass
Mye som tyder på at vi mistet et par kjente medlemmer da vi byttet plattform
Tror kanskje det at man skal gi en stemme på de valgene gjør at det ser litt mer optimistisk ut enn det egentlig er. Vi er på papiret betydelig sterkere enn i fjor og de to nærmeste bak oss har ikke styrket seg mer. Slik sett naturlig at man tror på like bra eller bedre. Men ikke dermed sagt at det vil være noe stort sjokk hvis vi ender opp på sjette (syvende og nedover vil være litt sjokkerende). Tror nok mange vil være enige i det (selv om det vil bli mye klaging på veien hvis vi styrer mot 5-6. plass).
Må vel påpeke at mine kommentarer nå er litt «tongue in cheek». Skal selvsagt være lov til å være kritiske hvis vi ikke presterer. Bare håper vi ikke faller tilbake til en haug med sutring som jeg tror mest er for å lufte ut sin egen frustrasjon (der er Twitter perfekt) isteden for å bidra til en god diskusjon rundt klubben, kamper osv.
Er fort litt fallhøyde nå som vi etter mitt syn har hatt en veldig god sommer. Selv om vi merkelig nok faktisk ikke har brukt så mye penger (enda).
Tjernås tipper oss på 3. plass.
Dersom vi får en god start med godt spill, flyt og seiere så tror jeg også at vi er oppe i topp 4. Det er mange nye spillere som skal tilpasses og dersom denne tilpasningen tar for lang tid og vi ikke kommer i flyt er veien kort ned til 6-7 plassen. Conte fikk til noe med spillerne i fjor og det er vel han som har regien bak de som har blitt kjøpt/leid i sommer. Det kan bli VELDIG bra. Jeg er bare litt engstelig for flyten.
Ganske trygg på at United skal bak oss, men frykter at Arteta er i ferd med å få til noe. Fått inn bra folk, kvitta seg med noen luksusdyr. Mye talent i den troppen der.
Vi vil nok fortsatt være litt underlegne topp 2 blant annet når det gjelder å åpne opp lavtliggende forsvar, så jeg tror 3. plass er der vi «skal» være nå.
Tror heller ikke vi er helt ferdighandlet, vi har penger og kan gripe interessante muligheter. Hadde vært spennende om vi kunne hente en kreativ AM som er happy med å ikke være førstevalg, det gir oss litt mer fleksibilitet i spillemønster og tilbyr noe litt annet når vi går oss fast.